Menu Zamknij

Aktualności

Spotkania z Policjantem – Akcja „Jabłko czy Cytryna”

W ramach kolejnej akcji związanej z „Odblaskową Szkołą” uczniowie mieli możliwość spotkania z policjantem, który przybliżył im zasady bezpieczeństwa. Spotkania miały na celu pogłębienie wiedzy dzieci o zasadach ruchu drogowego i uświadomienie potencjalnych zagrożeń. W ramach akcji „Jabłko czy Cytryna” uczniowie oraz policjanci wspólnie monitorowali zachowanie kierowców. Dobrze zachowujący się kierowcy otrzymywali jabłka, natomiast ci łamiący przepisy – cytryny. Akcja ta pozwoliła uczniom obserwować rzeczywiste zachowania uczestników ruchu drogowego oraz w przystępny sposób uczyła, jakie postawy należy wspierać. Działanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Uroczystość Pasowania na Ucznia i Dzień Edukacji Narodowej w SP w Jodłówce Tuchowskiej

14.10.2024 r. w Szkole Podstawowej w Jodłówce Tuchowskiej o godz. 8.00 rozpoczęła się Uroczystość Pasowania na Ucznia połączona z Dniem Edukacji Narodowej.

Spotkanie rozpoczął przewodniczący szkoły Filip –witając wszystkich Gości: Nauczycieli – Emerytów, Rodziców, Nauczycieli i Pracowników szkoły oraz wszystkich Uczniów.

Następnie Pierwszoklasiści zaprezentowali przygotowany repertuar (wiersze i piosenki) po którym odbyło się uroczyste Ślubowanie i Pasowanie na Ucznia, połączone z wręczeniem pamiątkowych dyplomów, legitymacji szkolnych i upominków przygotowanych przez Rodziców. Po przedstawieniu Pani dyrektor wręczyła nagrody dyrektora.

Drugą część uroczystości stanowiło przedstawienie pt. ,,Trzy Światy” z okazji Dnia Nauczyciela przygotowane przez klasę 5 i 8 oraz składanie życzeń, wręczenie upominków emerytowanym i obecnym Nauczycielom szkoły.

Na koniec P. Dyrektor podziękowała wszystkim za przybycie. Po zakończeniu uroczystości odbyły się krótkie spotkania: uczniów z wychowawcami klas, Pierwszoklasistów z wychowawcą i Rodzicami oraz Grona Nauczycielskiego.

Warsztaty z Pierwszej Pomocy

Warsztaty z pierwszej pomocy, prowadzone przez druhów z Ochotniczej Straży Pożarnej w Jodłówce Tuchowskiej, były jednym z kluczowych elementów projektu „Odblaskowa Szkoła”. Ich głównym celem było przygotowanie uczniów do przeprowadzania podstawowych czynności ratunkowych w sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia oraz kształtowanie umiejętności reagowania w nagłych sytuacjach.

  • Naukę udzielania pierwszej pomocy: Dzieci poznały podstawowe zasady związane z pierwszą pomocą przedmedyczną, dowiedziały się, jak sprawdzić stan poszkodowanego i kiedy oraz w jaki sposób należy reagować.
  • Dbanie o własne bezpieczeństwo: Uczniowie nauczyli się rozpoznawać potencjalne zagrożenia podczas udzielania pomocy i dowiedzieli się, jak zadbać o własne bezpieczeństwo w czasie takich sytuacji.
  • Poprawne reagowanie na zagrożenia: Warsztaty kształtowały umiejętność szybkiego i odpowiedniego działania, co jest kluczowe w sytuacjach kryzysowych.

Druhowie z OSP w Jodłówce Tuchowskiej zaprezentowali uczniom podstawowe techniki pierwszej pomocy w formie pokazów i ćwiczeń praktycznych. Każdy z uczniów miał możliwość samodzielnie przećwiczyć czynności ratownicze pod okiem doświadczonych strażaków, co przyczyniło się do lepszego zapamiętania i zrozumienia materiału. Strażacy zwracali szczególną uwagę na naukę prostych, a jednocześnie bardzo skutecznych technik, takich jak:

  • Resuscytacja krążeniowo-oddechowa (RKO): Uczniowie dowiedzieli się, w jakiej sytuacji należy przeprowadzać RKO, i mogli przećwiczyć uciskanie klatki piersiowej oraz sztuczne oddychanie na fantomach.
  • Pozycja boczna ustalona: Uczniowie nauczyli się, jak prawidłowo ułożyć poszkodowanego w pozycji bezpiecznej, aby zapobiec dalszym urazom i zapewnić mu komfort do czasu przyjazdu służb ratunkowych.
  • Postępowanie w przypadku skaleczeń i krwotoków: Strażacy pokazali, jak prawidłowo opatrzyć ranę, by zapobiec infekcji i zmniejszyć krwawienie.

Dzięki warsztatom dzieci zdobyły cenną wiedzę praktyczną dotyczącą udzielania pierwszej pomocy, co znacząco wzmocniło ich poczucie bezpieczeństwa oraz odpowiedzialności za siebie i innych. Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych dodała im pewności siebie, a możliwość ćwiczenia z użyciem fantomów i specjalistycznego sprzętu strażackiego zwiększyła ich zaangażowanie i motywację do nauki.

Warsztaty spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony uczniów i nauczycieli, a druhowie z Ochotniczej Straży Pożarnej zapowiedzieli chęć dalszej współpracy w przyszłych projektach.